Vinterferieaktiviteter

I dag var det bare å nyte dagen, siden det er meldt litt dårligere vær etterhvert. 8 grader i sola og blide fjes. Ble enige om å teste fotballbanen, som var tilrettelagt for vinterferie for barn tydligvis, for målene var satt opp sånn at det bar 1/2 bane. Passa meg perfekt!

Etter fotball ble det full trening på freesbe, målet var å komme frem til neste kurv på 2 kast. Vanskelig! Freesbeen ble tatt av vinden, pluss at den trilla avgårde på bakken. Men så kom det en proff guttegjeng, så vi satte oss å studerte hvordan de kasta, og la merke til hvordan de slang armen pluss at de kasta lavt og hardt. Da de var ferdige tok vi flere runder med samme teknikk og det funka mye bedre, selv om vi nok må øve enda mer!

Så bar det ned til tretopphytta i skogen før stranda som barna har snekra på i lang tid. Alle som kommer innom snekrer litt videre, og vipps så blir hytta større og bedre. Vi gikk hjem og henta hammer og spiker, sånn at vi fikk gjort det skikkelig. Jeg snekra en ny stige, og Anna begynte på et gjerde.

Etter å ha dusja, slappet av og spist koteletter til middag, var det tid for mimeleken. Ingen i vår gjeng blie lei av det. Alle mann er med, og det blir noen finurlige akrobatiske øvelser på gulvet- men vi kom i mål etterhvert. Dagens vanskeligste oppgave var Dag Otto Pedersen- åssen i huleste skulle jeg få til det? To slitne barn sovnet godt og kveldestimen kunne nytes i godstolen med nytt strikketøy. Jeg er stolt over at jeg virkelig har klart å rydde opp i alle uferdige prosjekter, så nå er det tid for å starte på denne fine kjolen. Galskap kanskje med et så stort prosjekt, og svært usikker på hvordan det går, men starter på ermene og tar det derfra.

Blir uansett kjempefin til boots og cowboyhatt når den blir ferdig en eller annen gang!

Planene videre er Bowling og tur til hytta i Svalerødkilen, vinterferien er ikke over enda!

2 kommentarer
    1. Takk Helene- var ikke den litt cowgirl?
      Håper jeg får det til, men liker godt å strikke med tynne pinner så tror jeg fikser det. men kjolen er så vid i skjørtet at jeg må bruke 2 rundpinne for å få plass til alle maskene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg