Vinterferie start

Denne vinterferien skal jeg henge med 2 barnebarn, så forberedte meg både med bok og Harry Potter fanbok med masse oppgaver.

Bodde først et par dager hjemme hos de  for at de skulle gjøre seg ferdig på skolen. Det ble særlig god stemning, da vi klinka til med rekefest på fredagskvelden. Både sunt og godt.

Var ishockeykamp for Jenter13 i ishallen, Ski- Kongsberg. Ski vant 12-0 så det ble ren utklassing. Det har blitt et enormt godt hockeymiljø i Ski, og de har jentelag i alle aldersklasser. Det varmer mitt hockey hjerte, siden vi på min tid strevde veldig med å få med mange nok jenter. Endte jo med at jeg stilte opp selv og spilte med i 5 år.

Puslespill har blitt en morsom hobby, og når jeg fant denne coole karen, klinka jeg til- for 7+ Var jo dekorativ i tillegg.

Da vi kom til Jeløya, måtte vi jo ut i finværet, og valgte freesbegolf. Det er en fin bane her, du må kaste deg gjennom et stort område, mellom trær og hekker, men det er gøy tidsfordriv. Det er et populært tilbud, noen er proffe, men passer for alle.

Har en venninne som har 6 hunder og 4 katter, så vi dro i nom for å hilse på. Til stor glede for både dyr og barn.

Dachsen Sølve er en særlig sosial krabat og var hele tiden på for å få kos.

Det gikk litt trått med puslespillet i starten, var veldig små brikker og vanskelig å få til. Men da alle kantene kom på plass hjalp det noe, og litt hjelp fra Bestemor så kom de i havn. Krye barn.

Da var det bare å sette igang med bollebaking. Var forresten innom 2 butikker for å kjøpe ferdigposen “Verdens beste boller” men de var jammen utsolgt i begge. Så da måtte vi bare mikse deigen selv.

Det ble perfekte hjemmelaget fastelavensboller.Godt  det bare er en gang i året, spør du meg. Kraftig kost!

Men ihvertfall 2 som var fornøyde og kosa seg max. Det meste går ned på høykant der i gården.

Ble liten fest på terrassen når bestemor kom drassende med den nyinnkjøpte lua fra Gran Canaria. Den har blinkende lys og du kan vifte med øra.

Blir perfekt til påskerebusen når den tid kommer. Mye moro ut av en liten ting.

Da var det tid for 71 *Nord, men når barna strever med å ha øya oppe, er det tydeligvis på tide med tannpuss.

Ny dag i morgen!

2 kommentarer
    1. Du gode min for et race! Når unger fulle av dynamitt må kapitulere før ‘gamla sjøl’, øker min mistanke til at du må ha en hemmelig kilde til ekstrem energi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg