Villsvin!

Altså noen ganger skjer det uforutsette ting  og noen av de får konsekvenser! Var på Dokka i April, sammen med gode venner, og feiret 20-års jubileum på Lavvotunet med Hilljacks (venner)på scenen.

Selvfølgelig bodde vi på campen alle sammen, og hadde bobilene og campingvognene på samme området  Så langbord og kos var det på alle kanter.

Et øyeblikk underveis ble jeg innvitert inn i en bobil med hyggelige folk  og så vipps, kom det en kokk inn med villsvinkotelett i fløtesaus, som gikk rundt for prøvesmaking!

Herlighet- så mørt kjøtt og så godt! Ble veldig begeistret så han lurte jo på om jeg var interessert i å kjøpe 1/2 villsvin til høsten. Sa ja, self- og tenkte ikke mer på det før jeg ble fanga midt i en dans og spurt om å skrive opp tlf nr på en liste- glad og happy som jeg var-jada!

Noen dager før vi dro til Spania, ringte mobilen og han sa villsvinet mitt ville bli skutt i oktober. Sa oops jeg var på tur og ville ta kontakt når jeg kom hjem.

Fikk så sms at den var på 25 kg, pakket fryst og klar. Fikk jo helt dilla@ ante ikke antall kilo, vi er jo kun 2- så hørtes ekstremt mye ut, og ikke har vi noe erfaring i tilberedning av villsvin heller!

Se på de her da! Løp rundt i innhegningen, de små var brun stripete- det visste jeg ihvertfall ikke- men blir gråsorte når de vokset opp!

Jøye meg, for noen proffe folk- full kontroll på tunet, i uthuset og på slakten!

Det var en så fin plass de hadde- hver juli har de villsvin festival på tunet- og det i disse dine omgivelsene!

Vi kjøpte 1/2 villsvin: 1 ribbe, 2 steker,  10 pakker koteletter, 1 indrefilet, 7 kilo kjøttdeig, 2 pk flesk m.m

Kokebok neste?

Det gledes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg