Strikkedilla

Nyttårsforsettet er å gjøre ferdig alle uferdige strikkeprosjekter som ligger på vent på loftet. Denne genseren er det lenge siden jeg startet på. Synes den er fin, men den var litt krevende å strikke, for måtte følge med på mønsteret hele tiden. Brukte en linjal for å holde meg på riktig linje i oppskriften. Vanskelig å se på tv el være sosial, så endte på loftet til fordel for enklere prosjekter. Stor var overraskelsen da jeg tok den frem og fant ut at jeg kun hadde et par runder felling igjen før halskanten. Jippi – ferdig! Tror den kan bli fin til skinnskjørt.

Fikk også lyst til å strikke et skjørt,  aldri gjort det før. Var tilbud og enkelt å strikke, så passa perfekt. Har strikka det i bilen, på hyttetur, foran tv’n- gikk veldig greit. Tenker med en bluse og støvletter, blir det et fint antrekk.

Og jammen ble jeg ferdig med denne sommergenseren i bomull også. Har vært så i tvil om det kom til å bli noe av hele prosjektet, den har virka så tynn og oppskriften var litt rar, trodde v-halsen og raglansfellinga ville bli helt feil men det stemte jo til slutt. Litt stor til meg, men får se hva jeg gjør ift antrekk. 

Mandager er det voksen bading i Mossehallen, og det er skikkelig digg å hive seg uti her og svømme noen runder. Ble 700 m i dag. Det er mye folk, så blir trangt om plassen etterhvert, så da gadd jeg ikke mer. Gikk og tok badstue isteden.

Har en god venninne som feiret felles julaften i Moss, et tilbud fra Moss Kommune til alle enslige, de som gjerne vil feire sammen med andre eller vanskeligstilte. Full pakke med julemiddag og gaver. Hun fikk blant annet en gratis billett til Mossehallen- og den fikk heldige meg-så den brukte jeg i dag. Hun har en venninne som også var med, så jeg skal visst få den også.

Lucky me!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg