Jahn Teigen@ blodfan!

Gjett om jeg har gledet meg til denne konserten!  Gave fra søster’n, 2.rad supre biletter og store forventninger. Skal ikke mye til før vi synger med og danser.

Jahn Teigen var en norsk sanger, låtskriver og underholder. Gjennom sin karriere i norsk musikk- og underholdningsliv fra 1965 med bandet The Enemies, etablererte han seg utover i 1970-årene som en markant, fargerik og folkekjær artist og rikskjendis i Norge.

Åge Steen Nilsen har aldri sunget Jahn Teigen sanger før, men gjorde en hederlig innsats med sin raspet rockestemme- men var ikke i nærheten av originalen Jahn Teigen!

Thomas Felberg kunne ikke være på en annen scene enn dette! Han ga alt og var helt Konge på scenen! “Jeg lo så jeg grein” som det heter kostelig!

Prima Vera perioden var ren og skjær humørfylt galskap! Festlig, vi fikk høre Den jævla nabo’n, Det er Norge som er bra, Svenskefaan- asså hvem er det ikke som ler og smiler med av dette??

Vodoo er  bare så COOL, bare tanken på at vi sendte den som et bidrag til Eurovision får meg til å smile!

Jeg står i mørke og skimter lyset i det fjerneDet er så kaldt jeg søker varme fra en stjerneJeg tenker opp når jeg er nede for jeg er en Optimist
Jeg har et håp hver gang jeg går omkring i blindeDet finnes en sol i oss som snart skal begynne å skinneSom får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen
Jeg har en drøm at vi tar vare på hverandreOg gir det beste i oss selv til alle andreJeg tenker opp når jeg er nede om å om å om igjen
Optimist, jeg vet det går bra til sistSå lenge jeg lever her er jeg en OptimistJeg er en Optimist
Jeg har en tro jeg har ett mål som jeg skal finneJeg har en kraft og det er viljen til å vinneDet får meg opp når jeg er nede om og om og om igjen
Vil at livet blir en dans i lysetEn dans for håpet og en dans for gledenEn dans i frihet og en dans for fredenDet skal gåååååååååå
Optimist, jeg vet det går bra til sistSå lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Optimist, jeg vet det går bra til sistSå lenge jeg lever her er jeg en Optimist
Optimist, jeg vet det går bra til sistSå lenge jeg lever her er jeg en OptimistJeg er en optimist

Anita Skorgan hadde en fin samtale med Jahn Teigen, og vi fikk også høre sanger fra deres “hit” periode, som Cheek to Cheek. Atle Pedersen, Gaute Ormaasen, Bettan og Ulrikke Brandstorp gjorde flotte tolkninger av sangene hans.

Anita Skorgan gjorde en nydelig tolkning av Adjø, som ble skrevet da de gjorde forholdet slutt, men som nå har fått en dobbelt betydning etter hans bortgang.
Jahn Teigen har jeg “kjent” litt helt var tidlig ungdomstiden, han spilte ofte på Østerås ungdomsklubb, med Popol Vuh og vi var ofte på Centralteateret da de satte opp Rocky Horror Show, han jeg var gift med jobbet for Jahn og kjente han godt.
Så også midnattsforestillingen Witch Witch på Fredriksten festning. Fatter ikke at den ble tatt av plakaten så fort!
Jahn Teigen var også overraskelse på jobbfesten, da Posten flyttet inn i ny postterminal på Lørenskog. Helt Konge!
V kosa oss glugg på konsert, vet ikke om det er alderen men han har utrolig mange fine og aktuelle tekster!  Anbefaler å høre etter når Jahn Teigen spilles!
En ting er ihvertfall helt sikkert:
JEG ER EN Optimist!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg