Gel-lack fly forbanna!

Har hatt en fin helg, årsmøte i koret med sosialt samvær, sang og moro,  2 dager med barnebarn, hockeykamp med Ski Hockey Girls, skøytegåing, baking m.m

Men i dag vil jeg blogge om noe helt annet!

I høst bodde jeg 1 uke i Ski for å passe barnebarn- og en dag de var på skolen, bestemte jeg meg for å finne på noe velvære for meg selv. Gikk på Ski storsenter og fant en neglesalong og satte meg ned for å fikse negler. Har sett mange som har gel- lack og det ser jo helt supert ut. Det ble filt og stelt etter alle kunstens regler, og resultatet føltes jo helt amazing!

Problemet oppsto ikke før etter 4-5 uker, da jeg skjønte at dette måtte jo av før jul. Tenkte nok at en ny runde med gel-lack ville holde meg fin over jula og nyttår. Men valgte jo da selvfølgelig en klinikk her i Moss.

Hun hadde en annen teknikk og brukte slipemaskin for å få lakken av. Stusset litt på at det gjorde litt vondt men tenkte pytt, det er vel sånn da. Ny lakk på og jula var i boks!

Denne gangen varte det overhodet ikke så lenge, så før jeg dro på ferie til Gran Canaria måtte jo alt av igjen. Ny sliping, og denne gangen kjente jeg virkelig at det var vondt, og tenkte at dette ikke kunne være noe bra!

Jeg har endt opp med å ha verdens mest dårligste negler! Ser ut som om jeg har  bitt negler i 20 år, de sprekker og fliser seg opp i hytt og pine, og hvis det vokser frem en hvit kant, reiser de seg liksom utover og knekker med en gang fordi de er så tynne. Tipper jeg må leve med dette i minst 1/2 år før de blir noenlunde normale igjen!

Bildet er ikke mine negler, men de er prikk like!

Jeg er fly forbanna og aldri mer!

Flaut å vise frem hender rett og slett!

4 kommentarer
    1. Oy shit! Det er ikke bra, den salongen kan da umulig vite hva de driver med 😱 Du kan kanskje redde de med en helt vanlig gellakk fra butikken. Den er litt sterkere enn vanlig neglelakk, styrker neglene mens de vokser og holder litt lenger enn vanlig lakk. Kan anbefale Essie gel, de flaskene som ser vridd ut. Eg bruker de mye for tida, for mine negler er også tynne og flisete.. 🥰

    2. Takk Helene! Tør ikke bruke noe annet enn olje og luft nå, tar ikke på noe lakk i det hele tatt. Må isåfall bli negleforsterker.
      Fint tips til senere da, regner med du bruker vanlig neglelakkfjerner for å ta den av?

    3. Nei og nei!
      Huff …. jeg har av og til tenkt at jeg skulle prøve Gel-lakk… for mine negler er dårlige… ikke så ille som på bildet… men fliser seg fort…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg