Fra idyll til kaos til idyll!

Våknet til nydelig sol på Jeløya, og bestemte oss for å nyte den fine dagen med å gå en tur rundt på Kyststien.

Vi har en fin runde fra oss til Galleri F15 og over jordene ved Alby gård, ca 8 km rundtur.

Sauene koste seg stort i dag, hadde akkurat fått seg enn godbit å tygge på!

Jeg synes det er fin natur her langs strendene, og koselig å gå forbi alle krattene her, som er fulle av småfugler som kvitrer ivei. Torfinn var en tur her nede og hang opp et hjerte av fuglefrø. Kan ikke ha noe utenfor døra her, for da kommer bare skjærene og herjer.

Etter en god dusj var det bare å sette seg i bilen å dra til Ski. I kveld skal Skikoret synge på et sykehjem  det er alltid veldig rørende å se de gamle begynne å synge og gjenkjenne julesangene. Og så har vi juleavslutning, snitter og julelotteri etterpå. Veldig sosialt og hyggelig! Jeg vant tom 1 flaske vin og Anton Berg konfekt.

Mens vi spiste og koste oss, begynte det å snø. Tenkte ikke noe særlig på det, men da jeg kom ut, skjønte jeg omfanget. Det var helt kaos og såpe glatt. 30 min på motorveien ble et mareritt, lenge siden jeg har kjørt under så anstrengende forhold- det gikk i 50 km på motorveien. Pusta letta ut da jeg svingte av til Moss, men her var det enda mer kaos. 2 trailere fra Bastøferga sto fast i bakken og sperra trafikken. Herlighet så glad jeg var da jeg låste opp døra hjemme!

Og så våkner du dagen etter til denne idyllen. Det blir jo så lyst og fint med snø, og når sola i tillegg skinner, blir det vakkert!

Livet og naturen kan endre seg drastisk på et blunk, det er ihvertfall helt sikkert!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg