Fantastisk dag rett og slett!

Lørdag og tid for seg selv i Gdansk før konsert. Vi var en liten gjeng som gikk rundt i Gamlebyen og kjente på atmosfæren og kikket litt i butikkene om det var noe gøy. Jeg hadde et ønske om å finne tilbake til Ravgaten, som solgte alle smykkene som lages her i Polen. Jeg visste hvilken kjole jeg skulle ha på meg, så fant dette fine settet, som passet perfekt. Fikk mye skryt for det.Klokka 1150 presis, var Jeg endte opp med en venninne fra Ski Hockey, som også synger i koret og vi hadde en koselig liten lunsj sammen. Mye mimring om vår aktive tid som hockeyspillere. Vi gikk også innom noen glasskunst  usikker, vi har en felles interesse der også. Kjøpte en liten blå fisk  som passer hjemme i hagestua.

1150 presis bar vi på plass i Mariakirken for å få med oss klokkespillet i den astronomiske klokken, som jeg skrev om i går.St. Cathrine church lå ikke langt unna hotellet  så vi fant lett frem dit, og guiden var også med oss til konserten. Gledet oss til å møte Inncontro koret som vi skulle synge sammen med, og de hadde laget plakat og gjort det så fint tilrettelagt for oss.  Guri mølla for et kor! De sang så klokkeklart og nydelig at vi ble helt målløse. Kunne ha hørt på de mye lenger, men vi hadde bare 1/2 time  hver før vi skulle synge 2 sanger sammen.Måtte ta bilde av dette av jomfru Maria i kirken, var så fint.. Så var det tid for festmiddag på Brovaria restaurant. Løksuppe, andelår og smuldrekake med is og bær. Helt nydelig mat og veldig søt betjening.Veldig god stemning rundt bordet, tror alle sammen var litt utladet etter konserten og trengte litt mat og sosialt samvær. Det tok litt av da vi startet å synge noen drikkeviser, da ble det full applaus fra restaurantens gjester og de klappa og ropte på mer. Veldig gøy!Da jeg gikk hjem var det blitt mørkt ig nydelig stemning ute. Var bare deilig å gå til hotellet etter så mye god mat. Kjempefin dag her i Gdansk!

I morgen er det tur til Sopot, det tror jeg blir magisk!

1 kommentar
    1. Åh, så flott. Gdansk er en nydelig by, og Sopot også. I den tredje av disse «trillingbyene», Gdynia, har jeg vært mest. Nydelig der også. Kos deg videre🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg