Digger variasjon

 

Da gikk jeg endelig til det skrittet å klippet meg en del kortere. Har tenkt på det lenge, for blir av en eller annen grunn så fort grå for tiden (ha, ha)- så mere praktisk med kortere hår. Har hatt langt hår i mange år nå, har vært så greit å sette opp hestehale og ha på caps når vi går tur- men nå er den tid forbi.Planen var å gå på seniorkino fir å se den nye irske filmen om vennskap, men den var utsolgt, så det ble A man called OTTO, regi og hovedrolle Tom Hancks. Startet med beskrivelsen av en sur og gretten gubbe, og endte opp som en særdeles hjertevarm film. Vi var begge enige om at den var fin.

Da filmen var ferdig gikk vi innom biblioteketfor å låne denne boka. Vi har jo planer om å gå i Italia i september, gjennom Toscana og frem til Roma. Da er det greit å lese seg opp litt, få oversikt over etapper og overnattingssteder, og skaffe seg kart. Jakten på billige flybilletter har så vidt startet, ser ut til at det er lurt å fly til Milano.

Så har jeg meldt meg på som prosjektsanger i Moss Vocalis, så det var en spent Kari som gikk på første øving i går. Moss Vocalis er et damekor på ca 14 medlemmer. Jeg har aldri sunget i damekor før, så det blir nytt. Repertoaret viste seg til å være variert og avansert. De har hatt noen øvelser allerede, så jeg ligger litt etter, men jeg  gutser på og øver hjemme,

Jeg måtte prøvesynge for dirigenten i pausen, det var jo også en ny opplevelse. Sang Home for Christmas og noen toneleieøvelser,  og det gikk bra- og fikk plass i soprangruppa.

Utgangspunktet er å være med på hele prosjektet. De var så hyggelige og imøtekommende, og håpet at jeg ble med videre etter prosjektkonserten.

Jeg må stå over 1. kurs på linedansen, fordi det krasjer med dager,  men å synge i Moss var litt for fristende! Kommer tilbake til dansen etterhvert!

2 kommentarer
    1. Du ble bare helt nydelig med den nye sveisen, vennen <3 !

      Ang filmen dere så, – den er opprinnelig svensk og en av mine favorittfilmer. En litt ensom og trist julaften for noen år tilbake, kom jeg tilfeldig over den på Netflix. Husker jeg både lo og gråt, – og fikk en liten julestemning attpå 🙂

      Koret du har funnet frem til, tror jeg bestemt er i din gate. Hvorfor gå over bekken etter vann? (Er jo en vesentlig kjørevei til Ski og koret der!) Eller er det slik at du vil synge i begge?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg