“A little Jazzmass”

Da var det tid for ny konsert søndag kveld. Jeg har aldri sunget i damekor før, og Moss Vocalis tilførte meg noe helt nytt. Jeg har vel aldri øvd så mye noen gang!Konserten har både rytmisk/jazzmusikk og klassisk kor-repertoar på programmet. I over ett år har koristene i Moss Vocalis under ledelse av sin dirigent Andreas E.Stenholt øvd på Bob Chilcotts “ A little Jazzmass”, og jeg ble med som prosjektsanger I slutten av januar.

Med oss på konserten var de etterspurte musikerne Terje Norum på tangenter, Morten Kvam på bass, Knut Lothe på trommer og Vocalis’ “egen” Maria Haldorsen på trompet.

Det er alltid spenning før konsert, men vi gjorde alt vi kunne for at det skulle bli bra- med fire stemmegrupper i koret, blir det fine harmonier og vakker sang. Og med så stødige musikere og flink dirigent, må vi si vel blåst!

Det har vært utfordrende, lærerikt og gøy! Og jeg er ønsket til å bli med videre, og det er jo veldig hyggelig.

Sang har alltid vært en stor del av mitt liv, og neste store happening blir kortur til Gdansk med Skikoret.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg