Lørdagsmix

Da kom den lørdagen hvor begge skulle i ilden med hver vår hobby. Torfinn har skytterstevne i Ås og jeg skal være med på Korfestival i Drøbak, med koret mitt, Skikoret. Ferdig dresset opp, dro vi avgårde i finværet.Drøbak mannskor arrangerer korfestival og av det jeg vet, er det påmeldt 16 kor. Drøbak er ikke store stedet så her blir det nok fullt. Festivalen avsluttes med festmiddag på Reenskaug hotell, så det blir nok stor stemning. Vi skal på tur så jeg får ikke vært med dit. Får ikke alltid med seg alt! Jeg har prioritert sang mye siste tiden, for har begynt å synge i en vokalgruppe i Moss, Moss Vocalis, i tillegg til Skikoret,  og Torfinn har fått ny gnist etter at han ble med i Texas Longhorn Shooters På torget i Drøbak er det alltid liv og røre på lørdager, for da er marked og folk samler seg på alle uterestarantene for å kose seg. Ekstra liv nå siden det var korfolk fra mange forskjellige steder i Norge.Festivalen startet med at vi gikk i tog gjennom Drøbak gater, og det ble både sang og latter underveis. Første sted vi skulle synge var i Welhavens hage, koselige omgivelser og bra tilrettelagt med piano, mikrofoner og scenertrapper. Lyden forsvinner fort ute i friluft, men vi gjorde vel en god innsats. I pausen lurte meg til en tur inn i Julehuset, for meg som er glad i jula, er det alltid koselig å kikke litt. Har en forkjærlighet for fine engler og spesielle julekuler- men fant ingen denne gangen. Men nisser var det nok av!

 

Etter at sangen var ferdig, var det hjem for å pakke all mat og drikke inn i bobilen- for nå setter vi kursen mot Hafsrfjord og Sverd i stein- viking historisk minnesmerke. Vi stopper innom Egersund, for har også lyst til å gå turen opp til Trollpikken. Vi kommer ikke helt frem i kveld, men tar en stopp i Kragerø hvor det er stor og fin bobilparkerig Vi skal reise sammen med våre beste turvenner, de kjøpte seg et “egg” for et par år siden, for å kunne henge seg med på turer. Nå har “egget” fått nye farger og er coolere enn  noensinne! Heter Loretta,  by the way🤣

Gleder meg til Rogaland, håper å komme innom Stavanger og Jæren. Vi får se hva vi rekker, følg med på blogg om du vil!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg