Glimt fra hverdagen!

Her kommer noen glimt fra hverdagen. Det er fint med små øyeblikk, og vi prøver å finne på noe å gjøre hver dag. Vi gledet oss til å gå på konsert igjen, og denne gang var det countryartister på besøk fra USA, i Oslo konserthus, lille scene. Vi koste oss stort, er sikker på at alle 3 vil få suksess som nye stjerner “over there”.Så ble det en tur ned på hytta for å åpne sesongen etter vinterdvalen. Deilig vær, så noen timer i sola på terrassen var helt konge, fikk skikkelig vårstemning.Vi hadde tatt med oss litt laks, vår favoritt, med blomkålris, stekt spinat og spicy saus – knall godt!

Det var så fint vær at vi ville gå en runde rundt ved sjøen for å sjekke hvor vått det var. Torfinn bare lengter etter å få gå med oter’n.

Hjem igjen til Jeløya og besøk av to barnebarn, og da tok vi de med til stranda på Alby for å steke pannekaker på bålet. Alltid populært, godt, og fin aktivitet i fjæra.

Ellers er det full fokus på øving, det nærmer seg konsert med Moss Vocalis og Senza Rigore, og jeg gjør alt jeg kan for å få sangene til å “sitte” godt! Jeg skal synge solo på en irsk sang, så prøver å lære meg teksten godt. Irsk er ikke helt det samme som engelsk! Når jeg går tur, tar jeg propper i øra og hører meg igjennom repertoaret.Vi var innom Sverige da vi var på hytta, og endte opp med Pochetta, italiensk ribbe, ser alltid så fristende ut, og er ikke så dyrt heller. Fant tilbehør, coleslaw og glasert løk med paprika og hasselnøtter- og laget lørdagskos så godt jeg bare kunne! Men så skuffa vi ble, kjøttet var altfor fett- hadde vært mye bedre med en enkel vanlig ribbe! Men jaja, da har vi prøvd! I dag er det søndag ig strålende sol. Jeg ar vel nevnt tidligere at Torfinn har kjøpt en bok med beskrivelser av grotteturer og spesielle steiner i Østfold. De turene starter vi med i dag, og det finnes faktisk 6 grotter/steiner bare her på Jeløya. Lager blogg om hver tur på dette prosjektet- vi går etterhvert hele Østfold og ender til slutt nede på hytta.

Og i kveld skal vi være med på noe gøy, men det er noe hemmelig og spennende, så kan ikke skrive om det før etterpå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg