Melding fra Politiet!

Her om dagen tikket det inn melding fra Politiet med beskjed om at det var på tide å bestille time for å få nytt pass!

Jeg må innrømme at jeg ble rimelig overrasket, etter alle innlegg i aviser og historier fra folk om hvor vanskelig og lang tid det tar for å få nytt pass.

Logget meg på Politiets sider, og der fant jeg kjapt frem til hvordan jeg bestilte time både til Pass og ID-kort

Fikk time 3 dager etter, i Ski, og mottok også flere SMS i etterkant- obs husk timen din hos Politiet.

Kjørte i god tid, med tanke på at det kunne være vanskelig å parkere, men neida, stor og fin parkering utenfor. Hadde time kl 1600 så trakk kølapp og belaget meg på å vente en stund. Etter 2 min ble jeg ropt opp, 20 min før jeg egentlig hadde time.

Stå her, se inn i kamera uten å smile, ta håret bak øra, legg fingeren her for avtrykk, betal kr 920 – du er nå ferdig, sa dama!

Jeg kan ikke levere fra meg det gamle passet nå, sa jeg, for skal ut å reise. Det går helt fint sa hun, du vil få det nye passet i løpet av 1-2 uker. Gikk ut av passkontoret 10 min før jeg egentlig hadde time!

I dag fikk jeg ny melding fra Politiet om at Passet mitt var ferdig produsert, og sendt til min hjemmeadresse. Husk å merk postkassen med navn sto det t.o.m.

Du snakker! Fantastisk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg