Koser meg glugg🎶🎶seriøst mye øving!

Mye av tiden nå, tilbringes her på kontoret- hvor jeg har musikkplassen min. Har sunget siden jeg var 6 år og har jo vært ganske aktiv hele livet med sang og musikk.Og plutselig nå, ikke helt planlagt, skjer det mye gøy, variert og krevende ting så det er bare å hive seg rundt å røske tak i pianoet.Synger jo fast i Skikoret, og vi skal ha vårkonsert 20 april, og skal reise på sommertur til Gdansk i juni, og der skal vi ha konsert i det gamle ærverdige Rådhuset, og synge i den magiske katedralen Oliva. Det er bare å øve på!

Så jo for en tid tilbake at de trengte prosjektsangere til Jazzmas i Moss Vocalis, og tenkte det var toppers å få synge i Moss og meldte meg så klart på. For meg som aldri har sunget et sånt repertoar i et damekor, er det krevende ift å lære så mange sanger på kort tid, fantastiske klanger og harmonier, latinske og latviske tekster, og også nydelige sanger- i tillegg en veldig flink musiker, arrangør og dirigent.Plutselig, i tillegg til det åpner det seg en mulighet for å puste liv i gamle bandet mitt, Nattskiftet. I alle dager  hvem skulle ha trodd det. Så nå øves det på både sang, pianokomp og gamle låter. Alt er litt hemmelig enda men det kommer mer. Tok en pause og dro en tur på hytta, ting må på plass før sesongen, så da må vi ta i et tak! Greit å starte litt tidlig.

Deilig å ta en kveldstur ned til sjøen og se solnedgangen. Fremdeles litt vinter men anelse av at vår og ny sommerseong er innen rekkevidde. Av og til føles det som om himmelen står i flammer. Det er fasinerende og veldig vakkert, og forskjellig fra gang til gang.

Godt å se at brygga ligger klar for å ta imot alle båtene. Bare å sette igang vårpussen.

God helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg