Hjemmekos

Det er en stund siden jeg har skrevet noe nå, for å være helt ærlig  så sliter jeg litt med  at bloggen heter karisreiseblogg- vi reiser mye, men noe er jo også privat- særlig når  vi er hjemme- men jeg tenker at vi gjør så mye hjemme også, at det kan skrives om, selv om det er en reiseblogg. Så nå er jeg igang igjen!

Hadde en fin høsthelg på hytta, og var i fjæra hele lørdagen i strålende sol, 14 grader faktisk, fiska litt etter sjøørret, men fikk bare noen rare greier som så ut som torskeyngel. Kasta de ut igjen.  Men tente bål, grilla pølser og koste oss max i sola

Forrige helg var vi på Gautefall med venner, leide en hytte via jobben min. Litt snø og strålende sol, så gikk noen turer på  beins, skiføre var ikke helt innafor.

Koste oss med bålpanne, villsvin ribbe, bacalao, fårikål, quiz og gode samtaler!

Nå øves det til konsert på søndag, alltid så koselig med julekonsert, familie og venner i Ski Nye Kirke, kafé i  pausen med Skikorets nybakte kaker, barn og barnebarn, tradisjon og fin start på adventstiden!

Når vi bestemmer oss for bare å være hjemme over helga, og  gjøre ting her på Jeløya og i Moss! Så koselig å pynte litt med lys, engler og julestjerner.

Gikk  oss en tur til  Moss i dag for å sjekke Black Friday tilbud og handle julepresanger. Fant mye fint, så vi kom litt lenger i mål med gavene. Gikk på “gamle kafé Brandsrup”, et ektepar fra Oslo har overtatt og pusset opp, skikkelig koselig og lun atmosfære- vi valgte søtpotetsuppe- knallgodt! Mossefolk: Gå dit!

Gikk på julemarked og hilste på vår venn, Marianne, som lager smykker og strikker nydelige gensere. Torfinn kjøpte armbånd og jeg endte opp med et halskjede.

Ellers har vi bare kost oss i hagestua- jeg øver og lader opp til konsert. Deilig med hjemmeliv også!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg