Fra 30 cm nysnø til idyll!

Når du ankommer hytta på Trysil, som vi er så heldige å få være på, er det helt topp å komme inn til så koselig stemning og glede seg til neste dags skitur.

Tenne alle stearinlys og få fyr i peisen for å få varmen i hus er helt topp!

Masse snø, så vi bare gleda oss bare til å finne fram skia. Skiboksen er full av diverse utstyr, så vi er godt skodd. Hadde også mef oss de nye trugene, som vi var spente på hvordan ville fungere.

Men som alltid, været rår vi ikke over- våknet til skikkelig snøvær- var jo meldt, men 30 cm i løpet av natt/dag, var jo litt voldsomt. Torfinn var ute å måkte, og jeg satt inne i varmen og bare koste meg med strikketøy. Bare tanken på å gå ut var grøss og gru.

Men det er jo bare å kle godt på seg og komme seg ut! Var helt innafor faktisk, fine løyper, fin temperatur og silkeføre. Litt snø i trynet må man jo tåle.

Det er godt merket løypenett, så det er bare å velge og vrake hvor langt man ønsker å gå. Været gjorde at vi holdt oss til en rundløype som vi gikk 2 x, da fikk vi oss 1  mil.

Det var rett og slett deilig, gå på ski, frisk luft og fred i sjela. Kosa meg rett og slett.

Så våkner vi asså til dette.Fy søren, skikkelig påskestemning og masse herlig snø- og nykjørte løyper. I dag ble det fjelltur opp til Trysilfjellet.

Da vi kom til Grønnskaret, bestemte vi oss til å gå til Bøfjell og ta en runde der bort til Trysilfjellet. Rett og slett herlig, ble liksom ikke sliten heller. Mye folk, svensker og dansker- de kosa seg ihvertfall, selv om noen var litt ustøe i nedoverbakkene.

Greit med solbærtoddy og appelsin i sekken, det gir ny energi og er kos!Ingenting å si på sola og løypene, det var bare å nyte! Vi gikk på felleski, og det funka helt fint, men du glir jo ikke like godt.

Denne blifisen var såre fornøyd. Ble ikke sliten i dag heller, bare nøt hele greia. Vi har  savna å få gå på ski, og dette var en drømmedag.

Å komme tilbake til hytta og slå seg ned i sola med en kald øl er helt innafor. Fyr I bålpanba og grilling av pølser- da sitter du ute så lenge du bare orker!